تبلیغات
روزنامه - مدل‌سازی آشکار یادگیرنده‌ براساس دانش و عواطف
جمعه 6 آبان 1390

مدل‌سازی آشکار یادگیرنده‌ براساس دانش و عواطف

• نوشته شده توسط: ramin h

توسط پژوهش‌گر دانشگاه امیر‌کبیر انجام شد؛
مدل‌سازی آشکار یادگیرنده‌ براساس دانش و عواطف

خبرگزاری فارس: پژوهش‌گر دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به بازنمایی مدل آشکار یاد گیرنده براساس دانش و عواطف یادگیرنده شد.

خبرگزاری فارس: مدل‌سازی آشکار یادگیرنده‌ براساس دانش و عواطف

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سمیه مدیری مجری طرح که به بررسی بازنمایی مدل آشکار یادگیرنده براساس دانش و عواطف یادگیری پرداخته است، گفت: در سیستم‌های یادگیری باید بتوانیم ویژگی‌های مورد نیاز کاربر را پیاده کرده و براساس مفاهیم درسی که به کاربر ارائه می‌شود بر روی تمرکز بیشتر برای تشخیص این ویژگی‌ها تأکید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی کاربر در سیستم‌های هوشمند این است که مدل بهتری از دانش کاربر را به دست آورده و بازنمایی می‌کند.

مدبری افزود: در این پژوهش از شبکه بیضیی استفاده کرده تا بتوانیم مدل دانش کاربر را به دست آوریم و این درس را به یکسری مفاهیم تقسیم کنیم.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر معادله‌ای تعریف کنیم که هم جمع و هم ضرب را خواسته باشد و این سؤال جواب دهد، می‌توان پیش‌بینی کرد تا چه اندازه جمع و ضرب را می‌توان انجام دهد.

مدبری یاد آور شد: بنابراین، برای بهبود از مفهوم بازنمایی مدل‌سازی آشکار یادگیرنده استفاده شده است.

وی ادامه داد: در دانش تخمین، گفته می‌شود که بهتر است این درس را بخوانی اما در سیستم‌های آشکار به کاربر گفته می‌شود که این مفهوم را آن‌قدر می‌دانی که اجازه می‌دهند، کاربر مدل خودش را ببینید و بتواند نظر بدهد.

مدبری افزود: در نتیجه از نظر کاربر استفاده کرده و سپس فرمولی ارائه کنیم تا اعتماد به نظر کاربر را به دست آوریم. 

براساس این گزارش، این پژوهش توسط سمیه مدبری به عنوان بازنمایی مدل آشکار یادگیرنده براساس دانش و عواطف یادگیری در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته کامپیوتر گرایش تجارت الکترونیک به راهنمایی دکتر کاردان انجام شده است.
انتهای پیام/



منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900805000396

نظرات()